Actueel huurcontract

Is uw huurcontract nog up-to-date?

Begin op tijd. Dat is het belangrijkste wat wij onze klanten willen meegeven. Een huurcontract heeft doorgaans een opzegtermijn van 12 maanden – en timing is essentieel voor de onderhandeling met uw verhuurder.

Hoe dichter u bij de opzegdatum komt, hoe beter de positie wordt van de verhuurder. Bereid eventuele (her)onderhandelingen goed en tijdig voor. De huur opzeggen voordat u een nieuw kantoor hebt is riskant, zeker als uw bedrijf gevestigd is in de randstad waar de markt krap is.

Denk goed na over de vraag of u wel wilt opzeggen of dat uw veranderende huurbehoefte misschien ook op een andere manier kan worden opgelost. Om tot een goede, afgewogen beslissing te komen om wel/niet op te zeggen, moet u als bedrijf uw huiswerk doen.

Of u laat het door ons doen.

Bij Solved weten wij als geen ander wat de ontwikkelingen zijn op de kantoorhuurmarkt (zowel in de Randstad als daarbuiten) – en kunnen meedenken over creatieve oplossingen voor specifieke behoeftes. Heeft u echt een groot hoofdkantoor nodig? Wat zijn de mogelijkheden/voordelen van kleinere kantoren?

Daarnaast hebben wij tien jaar ervaring in strategisch en fair onderhandelen met verhuurders.

Toch kunt u ook zelf iets doen:
– BEREID U GOED VOOR. Zoek alle relevante stukken bij elkaar: huurcontract en eventuele allonges, een recente huurfactuur, het opleverrapport waarin de staat van het pand is vastgelegd.
– ANALYSEER UW HUIDIGE POSITIE. Als bedrijf en als huurder wilt u weten waar de kansen en risico’s liggen.
– VERDIEP U IN DE MARKT. Er is niet één kantorenmarkt. Huurprijzen en leegstandspercentages kunnen soms sterk uiteenkopen per regio en deelgebied.

Solved helpt u graag bij het strategisch kijken naar uw kantoor en huurcontracten. Wilt u advies? U kunt altijd bij ons terecht.